Toen we laatst een paar weken in Schotland waren, heb ik deze opname kunnen maken van de Horsehead nevel. De 'reis-opstelling' had ik wat aangepast t.o.v. eerdere keren. Met name wat compacter gemaakt. O.a. bestuur ik het nu met Stellarmate. Dat is een soort ASIAir, maar dan zonder de restricties op het gebied van hardware. Het was eerst even wennen, maar het bedienen via een app op de iPad mini beviel uitstekend.
Helaas had ik niet veel tijd. De hele avond was het bewolkt en zelfs regenachtig geweest. Pas tegen middernacht was het compleet helder geworden en heb ik in allerijl de apparatuur buiten gezet. Helaas kreeg ik de guiding niet tijdig aan de praat, dus uiteindelijk ben ik unguided gegaan. Met 2 min subs ging dat verbazingwekkend goed.
Al met al 2h van deze prachtige nevel, die ik nog nooit eerder had gefotografeerd, bijeen kunnen sprokkelen. Dus verwacht geen fotografisch wonder hier. Maar toch leuk dat dit zo 'on the go' gelukt is. Voor verder details verwijs ik als altijd naar mijn website: https://www.astroworldcreations.com/image-details/ic434
Horse head nevel 'on the go'
- Wjdrijfhout
- Contacteer:
Horse head nevel 'on the go'
- Bijlagen
-
- IC434 - Image 2000px.jpg (570.24 KiB) 5300 keer bekeken
- gerard van den braak
- Contacteer:
Re: Horse head nevel 'on the go'
Je bent wel erg bescheiden, het is een prachtige opname