Sh2-112

Toon hier je fotografische resultaten
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wjdrijfhout
Contacteer:

Sh2-112

#1 Bericht door Wjdrijfhout » 01 jul 2024 15:52

Hierbij weer een keer een 'Hubble plaatje'. Dit keer de Sh2-112. Niet al te groot, maar redelijk helder.
Voor alle details, zie: https://www.astroworldcreations.com/ima ... ls/sh2-112
Sh2-112.jpg
Sh2-112.jpg (4.67 MiB) 4604 keer bekeken

gerard van den braak
Contacteer:

Re: Sh2-112

#2 Bericht door gerard van den braak » 01 jul 2024 17:36

Weer een prachtige opname T! T!
Mooie kleuren en details en toch...... ik mis(te) er wat aan. Te weinig sterren, te veel ruis weggehaald????
Op je website heb ik de workflow gezien en kwam tot de conclusie dat ik nog een hele weg te gaan heb. Maar wat ik ook zag is dat de foto daar mooier is, daar miste ik niets.
Daar zie ik de zwakke nevels zoals de blauwe links onder en de donkere rechts onder en links boven veel mooier en dat maakt de foto completer en aantrekkelijker. T!
Blijkbaar doet het forum wat met de foto of misschien de omzetting naar een (kleinere) jpg. Wat het ook kan zijn is de witte achtergrond van ons forum en de zwarte achtergrond van jouw website.
Ik vermoed dat de foto gemaakt is in Spanje want zoveel heldere nachten hebben we hier niet gehad. Dat kon ik niet vinden op je website.

Wjdrijfhout
Contacteer:

#3 Bericht door Wjdrijfhout » 01 jul 2024 21:04

Dank je Gerard.
Op basis van je opmerkingen heb ik zojuist de verschillende versies ook eens wat beter bekeken, en begrijp wat je bedoelt. De foto die op mijn website staat is exact dezelfde jpeg als die op het forum, dus dat kan het verschil niet maken. En zoals je het beschrijft, lijkt het inderdaad haast de achtergrond die het verschil maakt. Om dat uit te testen hierbij twee versies, één op witte en één op zwarte achtergrond. En het lijkt inderdaad dat de zwakkere nevels op de zwarte achtergrond beter uitkomen.
Als je overigens de full resolutie versie wilt zien, kun je hier eens kijken (ook zwarte achtergrond ;) ).: https://astroworldcreations.s3-eu-centr ... /tour.html.
Deze is in Spanje gemaakt inderdaad. Onder het kopje 'Conditions' vermeld ik dat meestal.
White Background.jpg
White Background.jpg (3.73 MiB) 4595 keer bekeken
Dark Background.jpg
Dark Background.jpg (3.71 MiB) 4595 keer bekeken

Astrovirus

#4 Bericht door Astrovirus » 02 jul 2024 04:13

Prachtige opname. Als er niet 1 ster met zwakke spikes was, zou je niet denken dat die met een planewave geschoten is en best een klein object is.
Groeten Tim.
[TSO]2 - Skywatcher 200P (@F/5) / QUATTRO 150P (@F/3,45) - NEQ6 - QHY5 9x50 finderguider - Altair Astro 269C ProTEC Hypercam
N.I.N.A. - PHD2 - ASTAP - PixInsight

gerard van den braak
Contacteer:

#5 Bericht door gerard van den braak » 03 jul 2024 13:13

Het zit idd in de kleur van het kader. Zelf heb ik daar ook regelmatig mee zitten stoeien. Een frame om de foto met een afnemende kleur van b.v. donkergrijs naar wit kan ook een oplossing zijn. Maar omdat de foto's nooit dezelfde afmeting hebben moet je dat steeds weer opnieuw maken.

Plaats reactie