Lezing 2 oktober 2020
In een coronaproef duurzaamheidscentrum gaf astronoom Edwin Mathlener een lezing met de titel ‘Kleurrijke opnamen van de Hubble Space Telescoop’.
Edwins boeiende lezing ging over de aanloop naar de totstandkoming van de HST en de resultaten daarvan. Het waren niet alleen mooie plaatjes.
De informatie die hij -tussen neus en lippen- verstrekte over de processen die zich afspelen in het heelal, gaf de lezing een extra dimensie.
.
Hubble Space Telescope door Edwin Mathlener
- gerard van den braak
- Contacteer:
Re: Hubble Space Telescope door Edwin Mathlener
IK vond het een geweldige lezing/presentatie! Ongelooflijk mooie opnames. Ik heb er echt van genoten. IK denk dat hij nog veel meer te vertelen heeft... dus......
Zo zien we dus dat we ondanks Covid 19, toch op een goede manier gezamelijk met onze hobby bezig kunnen zijn
Zo zien we dus dat we ondanks Covid 19, toch op een goede manier gezamelijk met onze hobby bezig kunnen zijn

SW 13cm f5 Newton op Alt/Az 5/CEM26
TSAPO102Q f/5.1 flatfield astrograph op iOptron CEM26
TS100Q f/5.8 op iOptron CEM40 EC in Sterrenwacht
Helemaal eens met Niels.

Ik heb er ook ontzettend van genoten en veel van geleerd.
Volgens mij was het voor beginners een duidelijk verhaal met af en toe een klein verdiepingsstapje zonder zwaar in de details te gaan.
Een geslaagde lezing!
Volgens mij was het voor beginners een duidelijk verhaal met af en toe een klein verdiepingsstapje zonder zwaar in de details te gaan.
Een geslaagde lezing!
SW 13cm f5 Newton op Alt/Az 5/CEM26