Na de traktatie van afgelopen week (veel heldere nachten) ben ik aan de slag gegaan. na enige opstart problemen (defecte USB kabel). Toch de handel aan het draaien gekregen.
De wekker gezet om 3 uur nachts om de dark's sessie aan te zetten. Ik weet dat dit geautomatiseerd kan, maar ik heb er een beter gevoel bij als de deksel op de telescoop zit. zo dat er geen lek licht in de telescoop kan komen.
Misschien is het genoeg als de shutter voor de CCD zit. Als iemand mij hier meer over kan vertellen hoor ik dat graag.
Om 3 uur aan gekomen blijkt dat ik al een behoorlijke tijd geen guide ster meer had. En dat meer dan de helft van de opnames niet gelukt is. maar goed de dark sessie aan gezet. En weer lekker gaan slapen.
's morgens in de sterren wacht zag ik dat er maar 5 darks waren geschoten. Want Windows was blijkbaar herstart

Maar goed. toch nog een soort van resultaat. heb geen flats geschoten om dat ik van mening was dat het toch niks zou worden. vandaag toch nieuwschirurg naar de data, De data gestackt en door PI gerold.
ik was niet onaangenaam verrast dus wou het graag delen met jullie.
Ongeveer LDN935 bedoel ik mee dat hij niet top geframed staat
wel merkte ik op dat er nog wel een probleem is met een gekanteld beeld. maar dat is voor de komende dagen een mooie klus om mee aan de slag te gaan.
En de camera gaat al snel Bloomen, maar ben er achter dat DeepSkyStacker dit weg haalt. (deels blijf je het wel een beetje zien.)
Gebruikte Hardware en opname specs:
PI
DeepskyStacker
5x 420sec L
5X 420sec D
Geen flat frames
10" Schmit Newton
NEQ6 Pro
STL11000m Met alleen een LPv4 Filter