Deconvolutie 'made easy'

Alles over techniek; Hardware en Software zaken.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wjdrijfhout
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2019 20:47
Contacteer:

Deconvolutie 'made easy'

#1 Bericht door Wjdrijfhout » 17 dec 2022 12:16

Iedereen die wel eens Deconvolutie gedaan heeft (zeg maar verscherping), weet hoe ingewikkeld dit normaal gesproken is. Eerlijk gezegd probeerde ik het altijd te vermijden als het maar enigszins kon. Maar nu is er een nieuwe tool die gebruik maakt van Artificial Intelligence (AI) en die super-gemakkelijk in gebruik is, met perfecte resultaten: BlurXTerminator.
Voor iedereen die PixInsight gebruikt een absolute aanrader.
Ik heb hier even kort op een rijtje gezet wat je ermee kunt, inclusief wat links naar meer info: https://www.astroworldcreations.com/new ... onvolution

Arie
Berichten: 409
Lid geworden op: 26 dec 2018 16:42

Re: Deconvolutie 'made easy'

#2 Bericht door Arie » 17 dec 2022 12:51

Uiteraard reeds aanwezig in mijn gereedschapskist.
Ik kan WJ’s enthousiasme bevestigen.
Met deze tool (alleen in PixInsight) krijg je met een twee keer klikken bijzonder fraaie resultaten.
Wel oppassen, want net als met TopazAI kun je de boel ook laten overkoken.
Dit stukje software is niet echt goedkoop, maar ik vind het wel de moeite waard.

Je kunt het eventueel direct toepassen op je eindresultaten in jpeg. Dan zie je al duidelijk verbetering.
Maar het best werkt het op de lineaire opname. Dus zo vroeg mogelijk in de werkgang.
Dus na het samenvoegen van de kleurkanalen en een ABE of DBE.

Met die andere twee Xterminators erbij, vormt dit een mooie suite die je een hele hoop werk bespaart en tot hele mooie resultaten leidt.
Zo wordt PixInsight op den duur toch nog gebruiksvriendelijk.

Plaats reactie