Juli 2021 - Midzomerwaarneemsessies (????)

Belangwekkende verschijnselen en info over veldsessies
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bob
Site Admin
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 dec 2018 09:00

Juli 2021 - Midzomerwaarneemsessies (????)

#1 Bericht door Bob » 02 jul 2021 07:17

Sommigen van jullie zitten natuurlijk te popelen om weer eens een gezamenlijke waarneemnacht te doen. Herinnering aan vorig jaar zijn waarschijnlijk nog levendig!
Zelf zit ik ook al een tijd de weersvoorspelling in de gaten te houden. Maar, daar wordt ik niet zo vrolijk van...
De eerste helft van de maand zou qua Maan het beste zijn en kijk hieronder hoe de weersvoorspelling is voor deze helft :(

Voorlopig zit het er dus niet in. Wel is er natuurlijk de kans dat het meevalt en dat de voorspelling niet klopt. Dat blijven we natuurlijk in de gaten houden!
Omdat de Maan deze maand erg laag staat kan een waarneemavond ook wel in de tweede helft. Die periode moeten daarom ook maar in de gaten houden.
Zelf ben ik (zoals nu gepland) afwezig voor een deel van die tweede helft en de eerste helft van augustus. Je zult dus zien dat het dan vast heel helder wordt :roll:
Vooral de eerste helft van augustus is natuurlijk een prachtige periode, het wordt dan alweer echt donker!

We zullen zien wat het wordt...
-
Voorspelling_juli.JPG
Voorspelling_juli.JPG (66.3 KiB) 4069 keer bekeken
www.bobhogeveen.nl
80mm Zenitstar << tot >> 500mm Dobson

Gebruikersavatar
Alnilam
Berichten: 415
Lid geworden op: 28 aug 2019 18:29
Locatie: Odoorn
Contacteer:

Re: Juli 2021 - Midzomerwaarneemsessies (????)

#2 Bericht door Alnilam » 03 jul 2021 13:17

Fingers crossed Bob!
Heb er nog niet veel vertrouwen in als ik het zo zie op de diverse weerstations.
Maar ja gisteravond was het ook beter dan voorspeld. In ieder geval, net als jij een paar leuke dingen gezien, inclusief ons OvdM.
We houden het in de gaten!

Clear Skies to all!!
Nils
SW 13cm f5 Newton op Alt/Az 5 + TSAPO102Q f/5.1 flatfield astrograph op iOptron CEM26

Plaats reactie