Problemen met USB verbinding Altair camera

Alles over techniek; Hardware en Software zaken.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wjdrijfhout
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2019 20:47
Contacteer:

Re: Problemen met USB verbinding Altair camera

#11 Bericht door Wjdrijfhout » 04 feb 2021 08:42

Heb je dit probleem nog steeds, Tim?
Onlangs had ik vergelijkbare problemen met een USB verbinding toen ik een nieuwe Raspberry Pi aan het uitproberen was. Het bleek dat het een interferentie met de 2.4GHz WIFi band was. 2.4GHz en USB3 gaan niet lekker samen, kennelijk. Het forceren van de PC tot gebruik van de 5 GHz band loste het probleem op.
Heb jij je Altair camera aan een PC die mogelijk 2.4GHz WiFi gebruikt? Dan zou je daar nog eens naar kunnen kijken.
Gr. Willem Jan

Gebruikersavatar
Astrovirus
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 mar 2020 22:15

Re: Problemen met USB verbinding Altair camera

#12 Bericht door Astrovirus » 06 feb 2021 10:44

Ik weet niet zeker of ik in de sterrenwacht nog problemen heb. Aan de desktop binnen functioneert de camera prima, maar helaas door het belabberde weer van de laatste maanden niet de gelegenheid gehad weer opnames te maken, maar misschien met het komende winterweer dat er met deze nieuwe maan een paar heldere nachten zullenzijn om weer aan de slag te gaan. De wifi lijkt me bij mij uitgesloten aangezien ik op mijn astro PC helemaal geen wifi heb. Ik denk dat mogelijk het toch met vocht te maken heeft gehad, vandaar dat ik de camera nu naar binnen haal aan het einde van een heldere periode. We zullen zien of dat het probleem verhelpt.

Gebruikersavatar
Astrovirus
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 mar 2020 22:15

Re: Problemen met USB verbinding Altair camera

#13 Bericht door Astrovirus » 06 aug 2021 21:02

Zo even een update en zoals sommigen misschien al vermoeden ben ik nog niet terug in actie, helaas om meerdere redenen. In februari, tijdens die oh zo mooie heldere en koude periode, alleen maar weer ellende gehad en uiteindelijk in overleg met TS optics de camera terug naar hun gestuurd voor reparatie, aangezien zij ook meenden de problemen die ik ondervond (niet alleen de USB verbinding trouwens) te herkennen bij deze sensor vanuit andere cameras. Daarna stilte, dus bij navraag, bleek de camera terug naar Altair gestuurd te zijn om aldaar gerepareerd te gaan worden, TS gaf echter wel al aan dat het qua email erg stil vanuit Altair was geworden. Dus ik midden juli maar weer eens bij TS gevraagd hoe het er mee stond, deze mail bij hun mogelijk ondergesneeuwd. Gisteren opnieuw contact gehad met TS..........

Wat blijkt, camera is nooit bij Altair aangekomen, maar door UPS bij een random persoon in het VK afgeleverd te zijn. UPS heeft deze persoon getraceerd, maar deze weigert de geleverde spullen (niet alleen mijn camera, maar nog veel meer spul) terug te geven. Ik zit nu in de wacht, als de persoon de komende 10 dagen nog blijft weigeren, dan vergoed de verzekering de schade en krijg in een gloednieuwe camera. Komt de camera alsnog terug, dan zal die eindelijk met zeer grote voorrang/spoed gerepareerd worden en dan met FedEx (ze leren gelukkig wel) terug gestuurd worden......

Pfff koop je ook eens een dure camera....................

Gebruikersavatar
Astrovirus
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 mar 2020 22:15

Re: Problemen met USB verbinding Altair camera

#14 Bericht door Astrovirus » 03 dec 2021 23:00

Zo, inmiddels zijn we weer 4 maanden verder, maar lijkt nu dan toch dit cameradrama ten einde te zijn gekomen. Deze week heeft TS eindelijk een nieuwe lichting 269 PRO TECs geleverd gekregen vanuit Altair en dus hebben ze me netjes een nagelnieuwe camera toegestuurd. Gisteren bericht dat het pakketje onderweg was.....vanmiddag bij thuiskomst een lichte hartverzakking..... briefje in de brievenbus dat het pakketje achter het huis onder de tuintafel was gelegd, die dus niet waterdicht is (kan elke leek zien trouwens) en dat met dit weer. Gelukkig bleek de kartonnen verpakking niet al te nat te zijn geworden en zat de camera in een waterdichte pelican case en ook nog in een eigen dichte plastic zak................ Van de pakketbezorgers moet je het maar hebben. Mijn zoon heeft een jaar of wat geleden zijn eerste eigen laptop meteen retour kunnen sturen omdat de bezorger ook deze achter het huis het geplaatst op een mooie zonnige zomerdag (en we weten hoe die nog wel eens eindigen in dit land, met onweer dus).

Gelukkig lijkt alles in orde, nu wachten op een helder moment om de boel weer te kunnen testen.

Plaats reactie