Midzomer 'starparty'

Belangwekkende verschijnselen en info over veldsessies
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bob
Site Admin

Midzomer 'starparty'

#1 Bericht door Bob » 13 jun 2019 07:45

We halen de traditionele midzomerbijeenkomst weer uit de kast. Traditioneel gepland maar in de praktijk incidenteel uitgevoerd...

Maar eens kijken of het komende periode een goede gelegenheid geeft om bij Gasteren onder een zeer grijze hemel toch even bij elkaar te komen!

Ik denk daarbij aan vrijdagavonden of zaterdagavonden en daarvan zijn deze wel geschikt:
21 of 22 juni
28 of 29 juni
5 of 6 juli

We kunnen gerust zeggen dat het raar en onbetrouwbaar weer is, dus veel verwachtingen heb ik zelf niet. Maar goed, zes mogelijkheden, dus je weet maar nooit.

Uiteraard hangt het ook van de belangstelling af, laat dat dus even weten!

Als het weer niet meewerkt of er is geen belangstelling dan schuiven we gewoon door tot na de vakantieperiode en tot in de zwarte nachten!
www.bobhogeveen.nl
80mm Zenitstar << tot >> 500mm Dobson

Muddelflut
Contacteer:

Re: Midzomer 'starparty'

#2 Bericht door Muddelflut » 13 jun 2019 07:52

Ik heb zeker wel belangstelling.
We hebben toch al een paar geweldige Midzomer-starparty's gehad. Denk aan vorig jaar, zelfs met de maan.
Altijd leuk en gezellig!

Ria
25cm Orion XT10g f5
13cm SW Explorer-PDS f5 op Orion Starseeker IV
Lunt 80mm op GsAZ
Bresser 10x50, Celestron 15x70
http://astro.dodsoft.nl

Bob
Site Admin

#3 Bericht door Bob » 25 jun 2019 13:15

Sterrengluurders,

Er is een goede kans dat het komende vrijdag- en/of zaterdagnacht helder wordt!
Tijd dus voor de midzomerstarparty!

We gaan hiervoor weer naar Gasteren, tijd van ongeveer 23.00 tot ... (laten we zeggen 02.00 :mrgreen: )
Er is geen Maan, maar het wordt natuurlijk ook niet donker. Evengoed is er veel moois te zien, dat hebben we al op eerdere midzomerwaarneemnachten kunnen ervaren!
M 13 staat bijna in het zenith en dat geeft beslist een fraai beeld!
Ook zijn Jupiter en Saturnus te zien, erg laag in het zuiden, maar met wat geluk qua seeing is het toch mooi die weer eens te kunnen bekijken.

Als je belangstelling hebt laat het dan even weten!
Hoe het verder gaat lopen, of, en zo ja, wanneer we gaan wordt hier vermeld zodra er duidelijkheid is over de weersituatie en de belangstelling!

En, vergaat niet: Dit is een 'gezelligheids-waarneemnacht', erg serieus waarnemen is niet de bedoeling. Het gaat om het samenkomen en vrijblijvend wat aan de hemel te kijken en daarmee het seizoen af te sluiten!
www.bobhogeveen.nl
80mm Zenitstar << tot >> 500mm Dobson

gerard van den braak
Contacteer:

#4 Bericht door gerard van den braak » 25 jun 2019 14:25

Goede vooruitzichten, helaas kan ik er niet bij zijn. Maar dat vind ik wel jammer. Dan zien er elkaar weer op ZONdag, de 7e.
Veel waarneemplezier!

Plaats reactie