Voorstellen

Algemene zaken, opmerkingen, wensen, vragen mbt het nieuwe Forum
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mecheel PA0VCC
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2024 13:16
Locatie: Assen Centrum
Contacteer:

Voorstellen

#1 Bericht door Mecheel PA0VCC » 17 mar 2024 14:15

Hallo allemaal, mijn naam is Mecheel Mulder en woon in Assen.
Ik ben een Radio Zendamateur en ben daardoor van gerelateerde verenigingen de Voorzitter.
Ik geef les in Radio techniek om er voor te zorgen dat mijn cursisten met een ruime voldoende slagen voor het Radio examen om uit te kunnen zenden op de daarvoor bestemde Frequenties. Tot nu toe zijn diegene allemaal geslaagd.
Mijn werkzame leven was ondernemer (taxi, modeltreinen, cafe/restaurant) en als senior instrumentatie technicus bij Shell London.
Hoe kom ik nu bij de hobby die wij hier allemaal hebben?
Ik heb vanuit een erfenis een OPTUS 70/700 lenzenkijker gekregen en daarmee was mijn interesse gewekt.
Ben gaan kijken of er in Assen en omstreken een vereniging was waar men mij nog gekker kon maken als dat ik al was. nou dat is gelukt.
Op de eerste avond kreeg ik meteen een 10 inch GoTo Dobson aangeboden. :lol:
Zelf had ik via marktplaats al wat kijkers gezien en voor weinig gekocht. Nu zul je zeggen, je kunt maar door 1 kijken. Ach ja, verzamelen is ook leuk en ze staan zo mooi op een rijtje in de woonkamer. ;)
Verder ben ik zeer geïnteresseerd in Kijken en Fotograferen en heb daarvoor al menig spullen aangeschaft.
Afgelopen sterrenkijkdagen (15/16-3 2024) veel gezien en opgestoken en veel uitleg gehad van camerawerk en fotograferen. (hoewel dat dat nog lang niet genoeg was).
Ik hoop veel van jullie op te steken en elkaar vaak te treffen.
Voor vragen over mijn andere passie kun je me altijd vragen.

Met vriendelijke groet (73) Mecheel Mulder PA0VCC
ORION 10" GoTo Dobson. ---------- KONUS KONUSKY-200 8" motor met EQ5 (GoTo in de maak).
OPTRONS 6" met EQ5 (GoTo in de maak). ---------- CELESTRON 4" GoTo.

Gebruikersavatar
Muddelflut
Berichten: 452
Lid geworden op: 26 dec 2018 11:20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voorstellen

#2 Bericht door Muddelflut » 17 mar 2024 14:46

Welkom Mecheel en ik hoop dat je kunt vinden wat je zoekt binnen onze vereniging en veel plezier met de dob ;)

Ria
30 cm Taurus Dobson DSC f5
13cm SW Explorer-PDS f5 op Orion Starseeker IV
Lunt 80mm op GsAZ
Bresser 10x50, Celestron 15x70
http://astro.dodsoft.nl

Gebruikersavatar
Alnilam
Berichten: 417
Lid geworden op: 28 aug 2019 18:29
Locatie: Odoorn
Contacteer:

Re: Voorstellen

#3 Bericht door Alnilam » 17 mar 2024 15:46

Van harte welkom Mecheel. Hoop dat je veel plezier zult hebben met je “ nieuwe” hobby.
Mvgr
Nils
SW 13cm f5 Newton op Alt/Az 5 + TSAPO102Q f/5.1 flatfield astrograph op iOptron CEM26

Gebruikersavatar
Wjdrijfhout
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 jan 2019 20:47
Contacteer:

Re: Voorstellen

#4 Bericht door Wjdrijfhout » 25 mar 2024 15:52

Welkom bij de club, Mecheel. Er wordt hier veel gekeken en gefotografeerd, dus hopelijk ga je vinden waar je naar op zoek bent. Zelf ben ik voornamelijk actief in die laatste categorie.

Oh, en interesse gewekt omtrent 'modeltreinen' in je korte bio ;) . Hoor ik graag wat meer over op een verenigingsavond of zo.

Gr. Willem Jan.

duuker21
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2023 20:02

Re: Voorstellen

#5 Bericht door duuker21 » 31 mar 2024 20:38

Welkom bij de club Mecheel.

We hebben al uitgebreid zitten praten en gekeken naar o.a. de maan en Orion nevel op de vrijdag en zaterdag van de sterrenkijkdagen en ik ben zeker bereid om je te helpen bij je nieuwe hobby. Ook al heb ik zelf nog lang niet alles onder de knie, het kan zomaar zijn dat ik je toch kan helpen.

Groeten,
Marcel.

Plaats reactie