Als ze me missen ben ik vissen

Toon hier je fotografische resultaten
Bericht
Auteur
Ronn Franken
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2018 13:08

Als ze me missen ben ik vissen

#1 Bericht door Ronn Franken » 01 nov 2019 16:41

de afgelopen week was voor ons astro fotografen eentje om van te smullen. bijna 3 avonden helder op een rij,
Het was ook wel weer nodig want mijn laatste foto sessie was alweer een maand geleden.
Als object heb ik dit keer gekozen voor Ic1795 the fishhead nebula die deel uit maakt van de hearthnebula.
Ondanks dat ik veel files heb kunnen weggooien ,is er in ieder geval nog een plaatje uit voort gekomen.
Het is een narrowband bestaande uit 5 uur HA , 3uur OIII en 3uur SII. dit is nog een voorzichtige bewerking , binnenkort ga ik er eens
voor zitten met wat YouTube video,s om te zien wat er nu echt in zit. voor alle subtiele details moet ik nog wel een uurtje of 20 toevoegen.
Bijlagen
wip fish head nebula.jpg
wip fish head nebula.jpg (155.71 KiB) 11896 keer bekeken

Arie
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 dec 2018 16:42

Re: Als ze me missen ben ik vissen

#2 Bericht door Arie » 01 nov 2019 19:54

Dat is een goede vangst Ronn.
Stevige kleuren ook.
Goed bezig zo.

Arie

Ronn Franken
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2018 13:08

Re: Als ze me missen ben ik vissen

#3 Bericht door Ronn Franken » 02 nov 2019 07:21

Dit was een snelle bewerking arie , ga er van het weekend eens voor zitten. Heb alleen de basis beginselen in pi gebruikt.
Maar voor 11 uur integratie zit er voor mijn gevoel meer in.
Als alles goed was gegaan dat had mijn integratie tijd tegen de 20 uur gezeten.
Afgelopen week zijn we echt goed verwend met bijna 3 helderre nachten.
Het smaakt in ieder geval naar meer.
bedankt voor je feedback.

Ronn Franken
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2018 13:08

Re: Als ze me missen ben ik vissen

#4 Bericht door Ronn Franken » 02 nov 2019 13:03

druilerige dag , dus mooi tijd om eens wat dieper te gaan bewerken. wat vinden jullie ? beter ?
Bijlagen
fishhead new.jpg
fishhead new.jpg (553.87 KiB) 11869 keer bekeken

Gebruikersavatar
gerard van den braak
Berichten: 746
Lid geworden op: 26 dec 2018 10:56
Locatie: Zuidlaren
Contacteer:

Re: Als ze me missen ben ik vissen

#5 Bericht door gerard van den braak » 02 nov 2019 21:46

Er is nu wel veel detail van de stofwolken verdwenen. Maar: morgen is het weer druilerig😀

Ronn Franken
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2018 13:08

Re: Als ze me missen ben ik vissen

#6 Bericht door Ronn Franken » 03 nov 2019 05:12

Bedankt voor de opmerking Gerard , het bewerken is dan ook eentje van vallen en opstaan.
Ga er zeker weer mee bezig. Na een paar uurtjes denk je ,zo is die wel redelijk en als je hem na een tijdje weer pakt denk je, Bagger.
Zo ook in dit geval. Ik wil uiteindelijk uitkomen op een versie er tussenin.
De eerst geplaatste heeft in elk geval meer detail in de vagere stofwolken maar de laatst geplaatste minder ruis. Ook vindt ik de gedeeltes van de vis die rood horen te zijn bij me te oranje. Grootste struikelblok bij mij is ook altijd de ruis in de achtergrond . Om deze te elimineren wil ik wel eens een beetje doorschieten in het stretchen.

Gebruikersavatar
gerard van den braak
Berichten: 746
Lid geworden op: 26 dec 2018 10:56
Locatie: Zuidlaren
Contacteer:

Re: Als ze me missen ben ik vissen

#7 Bericht door gerard van den braak » 03 nov 2019 08:04

Het is ook verdraaid moeilijk om al het goede te behouden en alles wat je niet wil zien te verwijderen. Ik vind het toch een hele prestatie dat je het in PI zover hebt gekregen.
De ‘vis’ heb ik van de week ook gefotografeerd. Hij staat aan de rand van mijn beeld met de heart nebula in het midden. De vis is echter niet vergelijkbaar. Bij mij is hij alleen rood in allerlei schakeringen. Ik zal het tzt ook posten.

Ronn Franken
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2018 13:08

Re: Als ze me missen ben ik vissen

#8 Bericht door Ronn Franken » 03 nov 2019 08:56

Het is echt vissen . zoveel verschillende soorten
Bijlagen
bew 3 31119.jpg
bew 3 31119.jpg (255.39 KiB) 11849 keer bekeken

Ronn Franken
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2018 13:08

Re: Als ze me missen ben ik vissen

#9 Bericht door Ronn Franken » 03 nov 2019 09:05

visje bewerkt , stop er eerst mee. krijg vierkante ogen.
Bijlagen
visje vws.jpg
visje vws.jpg (395.79 KiB) 11847 keer bekeken

Gebruikersavatar
Wjdrijfhout
Berichten: 568
Lid geworden op: 14 jan 2019 20:47
Contacteer:

Re: Als ze me missen ben ik vissen

#10 Bericht door Wjdrijfhout » 04 nov 2019 10:20

Mooie foto, Ronn! Wat mooier is, is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, dus het belangrijkste is waar je zelf het meest tevreden over bent.
Als ik zou moeten kiezen, zou ik voor de eerste gaan. Echt een hele mooie foto. Die heeft een erg mooi kleuren-palet. Natuurlijk 'fake' kleuren omdat het Hubble-palet is, maar wel mooi gespreid over het hele spectrum, mooie verzadiging, etc. De sterren vind ik daar ook het mooist, met duidelijk rode en blauwe varianten. In sommige andere foto's worden ze voor mijn smaak wat te blauw, of krijgen een halo om zich heen.
Wat ik me nog afvroeg, heb je het beeld nog gecropt? Deze foto heeft een beeldradius van ongeveer een halve graad? Als je nog beeld eromheen hebt, ben ik wel benieuwd hoe het eruit ziet met net dat beetje extra omgeving/context.

Plaats reactie