NGC281 - Pacman nebula

Toon hier je fotografische resultaten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wjdrijfhout
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2019 20:47
Contacteer:

Re: NGC281 - Pacman nebula

#11 Bericht door Wjdrijfhout » 04 okt 2019 20:42

Ja Gerard, helemaal mee eens, en met alle programma's die je noemt kun je zeker weten hele mooie resultaten behalen. Uiteindelijk is het denk ik maar net een beetje waar je je op toelegt en waar je vertrouwd mee raakt. En we zitten met ASTAP en zijn ontwikkelaar in de club natuurlijk heel dicht bij de bron, wat prachtig is.
Toen ik net begon, zo'n twee jaar terug, heb ik zoveel mogelijk naar alles gekeken om een keuze te maken. Ik wilde wel graag met de Mac werken (dus SGP valt dan af). Vol overtuiging had ik toen gekozen om met TheSkyX aan de slag te gaan. Maar toen ik daadwerkelijk ermee aan de gang ging bleek dat de camera-driver voor de Canon camera's (begonnen met een spiegelreflex) onder het meest recente OSX niet werkte en ik dus meteen al op zoek moest naar wat anders. Kwam toen voor aansturing uit bij INDI (Kstars/Ekos). Bevalt me prima tot nu toe. Voor bewerking had ik toen voor PI gekozen. En ja, het heeft een hele steile leercurve, en eerlijk gezegd vind ik het nog steeds een intimiderend stuk software. Maar gaandeweg raak je er toch meer vertrouwd mee. En wat ik met name fijn vind van PI is dat er heel veel info on-line over aanwezig is met handige tips/technieken die mensen gebruiken. Heel veel van te leren. Mocht je echt met PI verder willen, dan zijn de trainingen van Adam Block (www.adamblockstudios.com) een absolute aanrader. Adam is een geweldige docent.
Maar volgens mij ben jij heel erg bedreven in Photoshop, en daar kun je natuurlijk ook prima mee uit de voeten.

Plaats reactie